Általános Szerződési Feltételek

Üzleti feltételek

Név: MERKURY SHOP s.r.o.
Székhely: Szlovákia, 080 01 Prešov, Duklianska 11.
Levelezési cím, panaszkezelés: Szlovákia, 080 01 Prešov, Duklianska 11.
Cégjegyzékszám: 51 231 735
Adószám: 2120642953
Közösségi adószám: SK7120001482
A nyilvántartásba bejegyző bíróság: Okresný súd Prešov (Eperjesi Járásbíróság)
E-mail cím: [email protected]
Telefonszám: (051) 749 80 03

Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Amazon Web Services EMEA SARL
Székhely: 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855 Luksemburg, R.C.S. Luxembourg: B186284

 

ÁLTALÁNOS ÜZLETI FELTÉTELEK
Az internetes oldal (webáruház) Általános szerződési feltételei

I. Bevezető rendelkezések

Köszönjük, hogy megtisztelt minket és webáruházunkat választotta.

Kérjük, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (a továbbiakban: ÁSZF.) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A webáruház termékeivel, rendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan kérdéseire a weblapunkon feltüntetett elérhetőségeken készséggel állunk rendelkezésére.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A www.merkurymarket.hu domain név alatt működő webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeiken rendelkezésre állunk.

1. Ezek az Általános szerződési feltételek (a továbbiakban „ÁSZF“) szabályozzák a www.merkurymarket.hu weboldalon található internetes üzletben (webáruházban) történő vásárlással kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, és a vásárlási szerződés szerves részét képezi az Eladó (az internetes üzlet üzemeltetője) és a Vevő között.
2. A megrendelés véglegesítésével a Vevő kijelenti, hogy megismerte, áttanulmányozta az ÁSZF rendelkezéseit és ezt elfogadja.
3. Az ÁSZF hozzáférhető a webáruházban a www.merkurymarket.hu weboldalon, valamint az érvényes és hatályos a közzététel napjától.

II. Fogalmak

1. Az eladó /Szolgáltató, eladó/, valamint a webáruház termékeinek és szolgáltatásainak Szállítója a MERKURY SHOP s.r.o. (Szlovákia, 080 01 Prešov, Duklianska 11.)
2. Vevőnek számít minden olyan webáruházi látogató, aki egyetért az Általános szerződési feltételekkel és reklamációs feltételekkel, és terméket vagy szolgáltatást rendel elektronikus kommunikációs eszközön keresztül. A jelen ÁSZF-ben a Vevő/Fogyasztó megnevezések minden esetben a vásárlót jelentik, megnevezésére e két kifejezés kerül alkalmazásra.
3. A webáruház olyan számítógépes rendszer, mely internetes hálózaton van elhelyezve és hozzáférése nyilvános.
4. Terméknek vagy szolgáltatásnak számít minden termék és szolgálat, mely a webáruházban közzé van téve.
5. A megrendelés az ÁSZF –nek megfelelően a Vevő által kitöltött és az eladónak elküldött megrendelőlapot jelenti. 
6. A Vevő teljes mértékben elismeri az elektronikus kommunikációt mindenekelőtt a webáruházon keresztül, e-mailen keresztül, és telefonon.
7. A reklamációs feltételek az Eladó által kiadott reklamációs feltételeket jelentik, melyek a webáruházban vásárolt árukra vonatkoznak azon célból, hogy így tájékoztassa a fogyasztót, vevőt az esetleges reklamációk feltételeiről és módjáról beleérve azon adatokat, hogy hol lehet a reklamációt érvényesíteni, valamint a jótállási javítások elvégzését. A reklamációs feltételek a következő internetes oldalon találhatók: www.merkurymarket.hu , valamint jelen ÁSZF részét képezik.
8. A vételár a termék vagy a szolgáltatás árát jelenti. A vételár nem tartalmazza a szállítással, kézbesítéssel kapcsolatos költségeket.

III. Megrendelés

1. A megrendelés a Vevő részére kötelezővé válik a III.2. pontnak megfelelően kitöltött és elküldött megrendelés lezárásával. Az adatbeviteli hibák kijavítására a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőség. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Weboldalon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „X” ikonra kattintva a termék mellett; visszalépés az előző oldalra a „Javítsa ki a címeket” gombra történő kattintással; a „Rendelési áttekintés“ oldalán felkínált módosítási lehetőségek használatával). A megrendelés során a szükséges adatok megadásakor maga a rendszer is jelzi a hibát az Ügyfél felé, amennyiben észleli, hogy az adott rovat nem megfelelően került kitöltésre.
2. A megrendelés menete a következő:
a) A Vevő a termék képére kattintva megtekinti a termék bővebb ismertetőjét, így bővebb információt kaphat a termékről, annak tulajdonságairól, jellemzőiről. A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságai, jellemzői; műszaki / technikai paraméterek stb.), valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.
b) Vásárlási szándék esetén a „KOSÁRBA RAKOM“ gombra kell kattintani. Ha az adott termék több változatban kapható, akkor ezt a lépést megelőzően a Vevő először kiválasztja a kívánt változatot, és ezután a „KOSÁRBA RAKOM“ gombra kattint. A megrendelés ezen pontján a vevő a termék mennyiségét is kiválasztja (Mennyiség, db).
c) A kosár megjelenítésénél áttekinthető a Vevő által kiválasztott összes termék, ezek mennyisége, egységára, az összár (teljes ár), és ezt követően a megrendelés véglegesítéséhez a „PÉNZTÁRHOZ“ gombra kell kattintani.
c) A termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett árai magyar forintban értendőek. A feltüntetett eladásai árak az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak). A webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja.
3. A következő lépésben a Vevő köteles kiválasztani és megjelölni a kívánt szállítás és fizetés módját, majd a „TOVÁBB“ gombra kattint, vagy esetlegesen folytatja a vásárlást.
a) A következő lépésben a Vevő megadja az alábbi adatait
  - A vevő vezeték- és keresztneve,
  - telefonszám,
  - e-mail cím,
  - utca, házszám, város, irányítószám, ország.

Egyúttal a Vevő az Általános szerződési feltételek áttanulmányozására vonatkozó mező bejelölésével kijelenti, hogy az ÁSZF-ben rögzítetteket megismerte, elolvasta és az abban foglaltakat tudomásul veszi. Megrendelés csak az ÁSZF elfogadása után adható le.  A megadott adatok helyességéért a vevő a felelős.
4. Ha a Vevő egyetért a termék/ek fajtájával, mennyiségével, árával és az Általános szerződési feltételekkel, akkor a „Megrendelés küldése”, mint fizetési kötelezettséggel járó megrendelés gombra való kattintással a megrendelés véglegessé válik. A Vásárló a „Megrendelés küldése” történő kattintással kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található termék(ek) megvételére, az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et. A Vásárló ajánlatának, megrendelésének megérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.
5. A Megrendelés elküldését (Fizetési kötelezettséggel járó megrendelést) követően a Vevőnek- a webáruházban a jelen rendelkezés III.4.-es pontjának megfelelően megjelenik a Megrendelés Véglegesítése, és ezzel egyidejűleg automatikus visszaigazoló e-mailt kerül megküldésre a vevőnek a megrendeléssel kapcsolatos adatokkal és az Általános szerződési feltételekkel.
6. Az Eladó és a Vevő közötti vásárlási szerződés az Eladó által megküldött megrendelés elfogadásának a Vevő részére történő kézbesítését követően minősül megkötöttnek. A megrendelés kézbesítésére vonatkozó, automatikusan generált, és a Vevő e-mail-címére kézbesített értesítés sem tartalmilag, sem jellegénél fogva nem helyettesíti a megrendelés elfogadását, az csak a Vevő tájékoztatására szolgál arra vonatkozóan, hogy a megrendelése bekerült az Eladó internetes áruházának elektronikus rendszerébe. A megrendelések feldolgozása 48 órán belül minden esetben megtörténik (amennyiben a megrendelés nem kerül feldolgozásra és a Vevő nem kap visszaigazoló e-mailt 48 órán belül, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól).
7. Amennyiben a Vevő megrendelése megfelel a fentiekben meghatározottaknak, úgy Eladó köteles a megrendelést – az automatikusan küldött visszaigazoló e-mailen felül – annak beérkezését követően haladéktalanul elektronikusan visszaigazolni, mint Vevő megrendelésének elfogadása a Vevő által a megrendelésben megadott e-mail címre. A megrendelésnek az Eladó általi elfogadása tartalmazza az Eladóra, a Vevőre, a megrendelt áru megjelölésére, mennyiségére, az áru vételárára, a szállítási költségre, a szállítási határidőre, a szállítás helyére vonatkozó adatokat, illetve a további szükséges adatokat.
8. A vásárolt termékek kereskedelmi továbbértékesítése nem megengedett.
9. Az eladó jogosult kapcsolatba lépni a Vevővel telefonon keresztül is a Vevő által a megrendelőlapon feltüntetett telefonszámon a Megrendeléssel és/vagy a Vásárlási szerződéssel kapcsolatban.
10. Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.
11. Az Eladó által visszaigazolásra került megrendelés archiválásra kerül a teljesítés és további nyilvántartás céljából, és a Vevő számára bármikor elérhető a saját fiókba való bejelentkezést követően.
12. A vevő – fogyasztó kijelentése arról, hogy az Eladó tájékoztatta őt, hogy mely esetekben nincs lehetősége a Vevőnek a szerződéstől elállnia, melyet a Vevő a Megrendelés elküldésekor kijelent az  ÁSZF elfogadásával.
13. A weboldalon – áruházban - ábrázolt áru színskálája a gyártó/beszállító gyártási technológiáját figyelembe véve változhat, vagy eltérhet a leszállított árutól. Az áru a Vevőnek csak olyan színben és/vagy színárnyalatban, dizájnban és anyagból legyártva biztosítható, amilyenben a gyártó vagy a forgalmazó az adott terméket gyártja és szállítja.

IV. Vételár

1. A Vételár a Megrendelés megvalósításának pillanatában, a Megrendelésben és a Megrendelés Megerősítésénél a Termék mellett is fel van tüntetve a webáruházban. Ezt a Vételárat a Megrendelés megerősítését követően az Eladó nem változtathatja meg.

V. Fizetési feltételek

1. Az árak forintban értendők.
2. A Termékek illetve a szolgálatokért a webáruházban a következő módon lehet fizetni:
- Bankkártyás fizetés (ezen fizetési mód esetén az Eladó a Vevőnek a terméket a sikeres átutalás után szállítja, tehát miután az adott összeg jóváírásra kerül az Eladó számlájára
- Banki átutalással (ebben az esetben az árut az eladó azt követően szállítja, miután az átutalt összeg az Eladó banki számlájára megérkezik (jóváírásra kerül)
3. A Vevő által választott fizetési mód a megrendelés megvalósítása után csak az Eladó egyetértésével változtatható meg.
4. A megrendelés visszaigazolását követően a Vevő az e-mailcímére küldött dokumentum alapján, de legkésőbb a megrendelés Eladó által történt visszaigazolást követő 7 (hét) napon belül köteles a vételárat megfizetni az Eladó részére. Amennyiben a megadott határidőn belül az összeget nem írják jóvá az Eladó számláján, vagy a Vevő a fizetést nem tudja hitelt érdemlő módon igazolni, úgy Eladónak jogában áll a szerződéstől elállnia – a Vevő egyidejű írásos – e-mail útján történő - értesítése mellett.
5. Az egyes fizetési lehetőségek pótdíja az ÁSZF VII-es pontjában találhatók.
6. Az Ügyfél tudomására szolgál, hogy a Szolgáltató által a Weboldalon szerepeltetett bruttó vételárból vagy a bruttó vételárból kedvezmény érhető el a Szolgáltató által az Ügyfél rendelkezésére bocsátott online kuponok – kedvezményes kód - érvényesítésével. Azt, hogy az online kupon nyújtotta kedvezmény a bruttó vételárból vagy a bruttó vételárból és a bruttó szállítási díjból vehető-e igénybe, továbbá az online kupon érvényesítésével elérhető kedvezmény mértékét vagy összegét, a kupon beváltásának időszakát, illetve határidejét valamint a beváltás és a kedvezmény igénybevételének egyéb feltételeit az adott kupon tartalmazza. Amennyiben az online kupon tartalmából kifejezetten más nem következik, a kupon egy alkalommal használható fel a MERKURY MARKET Online Áruházban történő vásárlás során azzal, hogy a kupon érvényesítésével elérhető kedvezmény más kedvezménnyel nem összevonható. 

A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy az online kuponok rendelkezésre bocsátására elsődlegesen a Szolgáltató egyoldalú döntése alapján, így a Szolgáltató által meghirdetett promóciók keretében, a promóció szerinti feltételek Ügyfél általi teljesítése esetén kerülhet sor; ilyen esetekben az online kuponnal elérhető kedvezmények összegét, illetve mértékét, a kupon beváltásának feltételeit is jogosult a Szolgáltató egyoldalúan meghatározni.

A Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott online kupon, illetve az azzal elérhető kedvezmény érvényesítésére kizárólag a megrendelés leadása előtt van mód az adott kuponra irányadó beváltási feltételek betartásával a jelen bekezdésben foglaltak szerint. A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a kuponnal elérhető kedvezmény utólagos érvényesítésére, így a már megrendelt termékek és szolgáltatások árából történő utólagos levonására nincs lehetőség.

A kupon beváltása és így a kedvezmény érvényesítése a megrendelés során, az „a pénztárhoz” gomb megnyomását követően betöltődő oldalon – mely a kosár tartalmát összegzi - történhet. A sikeres beváltást követően a fizetendő összeg a kuponnal elérhető kedvezmény összegével, illetve mértékével módosul (csökken), a megrendelés folytatása során a rendszer már a kedvezménnyel csökkentett összegű díjakat / fizetési kötelezettséget tünteti fel.

VI. A termék tulajdonságai

1. Az Eladó kijelenti, hogy világosan, érthetően és egyértelműen tájékoztatta a Vevőt a fizetési kötelezettséggel járó megrendelés előtt a termékek főbb tulajdonságairól az www.merkurymarket.hu internetes oldalon.
2. A Vevő az áru átvétele után a terméket kicsomagolhatja, és kipróbálhatja olyan mértékben, ami a termék tulajdonságainak megismerésére elegendő.
3. Az Eladó figyelmezteti a Vevőt, hogy felelős a  kipróbálás során a nem megfelelő használat miatt a termékben bekövetkező károkért, továbbá azon magatartásért, amely a termék tulajdonságainak megismerését túlhaladják és emiatt a termékben kár,  értékvesztés keletkezett. A termékben így bekövetkezett károkért a Vevő kártérítési felelősséggel tartozik.

VII. Szállítási feltételek

1. A terméket az Eladó Magyarország területén belül szállítja.
2. Az Eladó az árut az adásvételi szerződésben meghatározott határidőben szállítja le a Vevőnek. Az áru feltételezett szállítási határideje az internetes oldalon van feltüntetve a megrendelt áru alatt a termékleírásban. A szállítási határidő meghatározásakor az Eladó a szállítói viszonyokból, az árunak a szállítóknál fennálló aktuális elérhetőségéből és jellegéből indul ki. Amennyiben a weboldalon feltüntetésre kerül, hogy az áru „elérhető”, a szállítási határidő nem lépi túl a feltételezett – weboldalon meghatározott - szállítási határidőt. A szállítási határidő meghosszabbodhat, ha az áruból nincs raktáron, és annak szállítása a gyártó vagy a forgalmazó általi beszállítástól függ. A „méretre” megjelölésű áru esetében a szállítási határidőt egyedileg határozzák meg. Az Eladó fenntartja magának a jogot a szállítás időtartamának meghosszabbítására abban az esetben, ha előre nem látható körülmények merülnek fel.                                                                                                                        
3. A Vevő megrendelésének visszaigazolásán feltüntetett helyen köteles átvenni a Terméket. Abban az esetben, ha a Termék szállítása az Eladó hibájából késik, az Eladó jogosult ezen határidő meghosszabbítására akár ismételten is, mely tényről az Eladó haladéktalanul  tájékoztatja  a Vevőt telefonon vagy e-mailben. Abban az esetben, ha a Vevő az átvétel napjától számított 14 napon belül nem veszi át a megrendelt Terméket az Eladó jogosult a vásárlási szerződéstől elállni, és a Terméket harmadik félnek értékesíteni.
4. Abban az esetben, ha a Termék raktáron van, a lehető legrövidebb időn belül kiszállításra kerül.
5. A Vevőnek Termékkel együtt a számla, használati útmutatás, továbbá valamennyi, a termékkel kapcsolatos dokumentum is kiszállításra kerül.(használati útmutató, használattal kapcsolatos adatok, összeszerelési útmutató, karbantartási útmutató, az esetleges nem megfelelő használattal okozott veszélyek leírása, tárolási feltételek, stb.).
6. A teljesítés helye a Megrendelő által a megrendeléskor megadott szállítási cím.
7. Az Eladó a következő kézbesítési lehetőségeket kínálja:
futárszolgálaton keresztül a Megrendelésben feltüntetett címre,
GLS futárszolgálaton keresztül a Megrendelésben feltüntetett címre
GLS csomagpont átvevőhelyein a megrendelésben feltüntetett átvevőhelyen,
személyes átvétel az Eladó üzlethelyiségeiben [Košice (Kassa), Komárno (SK - Komárom), Lučenec (Losonc), Michalovce (Nagymihály)]
8. Szállítási díjak:

- futárszolgálaton keresztül  a szállítási díjak az alábbiak szerint alakulnak:

1.Országos kiszállítás  : 13 996 Ft.
2. Országos kiszállítás: csempe, laminált padló, járólap, kerti ház : 22 999 Ft.
/ Abban az esetben, ha a kosár  tartalmaz: csempét, laminált padlót, járólapot, kerti házat / faárut /
3. 330000 Ft felett 1 HUF a szállítás a következő megyékbe
 - 330 000 HUF felett 1 HUF a szállítás a https://www.merkurymarket.hu weboldálán való vásárláskor Budapestre és a következő megyékbe: Szabolcs-Szatmár-Bereg, Pest, Komárom-Esztergom,Győr-Moson-Sopron, Nógrád, Borsod-Abaúj-Zemplén megye.

GLS futárszolgálaton keresztül a szállítási díjak az alábbiak szerint alakulnak:

0 kg – 5 kg súlyú csomag esetén: 1.699,- Ft.
5,1 kg – 20 kg súlyú csomag esetén: 2.699,- Ft.
20,1 kg – 40 kg súlyú csomag esetén: 4.990,- Ft.
40,1 kg – 1000 kg súlyú csomag esetén: 48.765,- Ft.

GLS csomagpont átvevőhely esetén a szállítási díj az alábbiak szerint alakul:

A szállítási díj ebben az esetben 1.346,- Ft., azonban a maximálisan ilyen módon rendelhető csomagméret: 74 cm x 60 cm x 43 cm

2. A termék tulajdonjoga a teljes vételár kifizetéséig az Eladót illeti meg. A tulajdonjog a teljes vételár  kifizetését követően száll át a Vevőre.  A termék átvételével a kárveszély is a Vevőre száll át. 
3. Amennyiben a Vevő több áru rendelésénél úgy rendelkezik, hogy azokat ne egyszerre, hanem fokozatosan kézbesítsék a részére, úgy minden egyes kiszállítási díjat külön-külön köteles megfizetni.
4. Abban az esetben, ha a Vevő a leszállított áru átvételére vonatkozó kötelezettségét minden további indok nélkül nem teljesíti, az Eladó jogosult a keletkezett kár megtérítésének követelésére. Az Eladó az át nem vett küldemény kézbesítését követően ezen tényről elektronikus posta útján tájékoztatja a Vevőt, továbbá a leszállítással és a további ügymenettel kapcsolatosan érdeklődik a Vevőnél, mely kapcsán a Vevő 5 napon belül köteles információt adni az Eladó részére. Amennyiben a Vevő a megrendelt áru ismételt leszállítását kéri, abban az esetben köteles megtéríteni az első és a megismételt szállítás költségeit is.
5. Amennyiben az Eladó által feltüntetett termék nincs készleten, úgy a terméknél megjelenő szállítási határidő csak tájékoztató jellegű, a szállítást az Eladó csak attól a naptól kezdődően tudja vállalni, amikor az árufeltöltés megtörtént.

VIII. A vásárlási szerződéstől való elállás az Eladó részéről

1. A vásárlási szerződéstől elállhat úgy a Vevő, mint az Eladó.
2. Az Eladó elállhat a szerződéstől abban az esetben, ha nem tudja teljesíteni a vásárlási szerződésből eredő kötelezettségeit a következő okok miatt:
- készlet kiárusítása,
- a termék nem elérhető,
- ha a Termék gyártója, importőre megszakította a gyártást, vagy olyan komoly változásokat végzett, melyek lehetetlenné tették az Eladó szerződésből kifolyó teljesítésének megvalósítását, vagy
- az eladótól kívülálló, elkerülhetetlen külső okok miatt (vis maior), vagy ha
- minden erőfeszítés ellenére, mely az Eladótól megkövetelhető, nem képes a Vevőnek a Terméket kézbesíteni az ÁSZF-ben megszabott határidőn belül,
- a webáruházban feltüntetett nyilvánvaló árhiba esetében (tehát a vételár nyilvánvalóan más, mint a hasonló termék szokásos ára)
- ha a Vevő mint fizetési módot utánvételt választott, az Eladó jogosult elállni a szerződéstől, ha a Vevő nem veszi át a megrendelt Terméket rendesen és időben, vagy ha a megrendelt áru az Eladó részére visszaküldésre került, mivel azt a Vevő nem vette át, avagy a kézbesítés sikertelen volt. (az Eladó ebben az esetben jogosult a sikertelen kézbesítés okán felmerült szállítási költség visszakövetelésére a Vevőtől, beleértve a termékcsomagolási költséget is.)
- abban az esetben, ha a Vevő a vételár megtérítésére bankkártyás fizetési módot választott, az Eladónak jogában áll a vásárlási szerződéstől elállni, amennyiben a Vevőtől a vételárat a szerződés megkötésétől számított egy napon belül nem kapja meg.

Ezen tényről az Eladó köteles haladéktalanul értesíteni a Vevőt, és ezzel egyidejűleg köteles a Vevőnek felkínálni más teljesítési lehetőséget, vagy felkínálni részére, hogy  a szerződéstől elállhat.
 
3. A vásárlási szerződéstől való érvényes elállásnak a Megrendelésben, vagy a felhasználó fiókban feltüntetett e-mail címre küldött  elállásról szóló írásbeli űrlap elküldése, átadása értendő.

IX. A Vevő részéről való vásárlási szerződéstől való elállás

1. A Vevő kijelenti, hogy az ÁSZF és a reklamációs feltételekkel való beleegyezésével, mely a Megrendelés és Vásárlási szerződés létrehozásának feltétele,  az Eladó időben és részletesen tájékoztatta  az ÁSZF és reklamációs feltételek kapcsán a szerződéstől való elállás lehetőségéről.
2. A vevő jogosult indoklás nélkül a vásárlási szerződéstől elállni, ill. a Megrendeléstől a Termék átvételétől számított 14 napon belül.
3. Fogyasztónak, vevőnek nem minősülő vásárlót (cég, egyesület, alapítvány stb.) a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog nem illeti meg.
4. A Vevő a következő módokon igényelheti a szerződéstől való elállási jogát:
- írásban, levél formában, az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy
- Elállási nyilatkozat segítségével, mely a Vevőnek a webáruházi Megrendelés visszaigazolásával együtt kerül kiküldésre, 
- kitöltött elállási nyilatkozat elküldése e-mailben a következő e-mail címre: [email protected]
5. A Vevő köteles a vásárlási szerződéstől való elállásról szóló értesítés elküldése után halaszthatatlanul visszaküldeni, vagy személyesen visszavinni a szerződés tárgyát minden ahhoz tartozó dokumentummal együtt.
6. A Vevő köteles a terméket az Eladónak postai küldemény útján, vagy futárszolgálaton keresztül küldeni, vagy átadni a Terméket a cég bármely üzletében, miközben a szükséges megjelölni a következővel: „indok nélküli szerződéstől való elállás.“ Semmi estben ne küldje a terméket utánvétellel! Az így visszaküldött  termékek nem kerülnek átvételre. Ajánljuk a Terméket (ill. küldeményt) bebiztosítani. A termék visszaküldésének költségei a Vevőt terhelik.
7. Határidőben történik az elállás  abban az esetben, ha a Vevő kézbesítette az elállásról szóló értesítést az Eladónak személyesen legkésőbb az adott határidő utolsó napján az Eladó kapcsolattartási címére, vagy ezen értesítést a postán feladta legkésőbb a határidő utolsó napján arra a címre, amely fel van tüntetve a „Kapcsolatok“-nál fel van tüntetve,  vagy igénybe vette a kitöltött elállási nyilatkozat e-mailben való elküldését a határidő utolsó napjáig.
8. A Vevőnek jogában áll továbbá elállni a vásárlási szerződéstől, az elállási határidő megkezdése előtt is.
9. A Termék, melyet a Vevő a jelen rendelkezés alapján vissza akar küldeni, eredeti állapotban kell hogy legyen, sértetlenül, kár nélkül, karcolásmentesen, épen, elszíneződöttől-,szagtól-, szennyeződéstől mentesen. Abban az esetben, ha a Vevő által visszaküldött Termék nincs kifogástalan, eredeti állapotban, a Vevő a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ebben az esetben az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy visszatérítse a Vevőnek a Termék vételárát a vásárolt Termékért a megállapított kártérítési összeggel csökkentett értékben. Az Eladó kártérítési követelése a Vevővel szemben megszűnik a kártérítési összeg vételárból történő leszámítását követően.
10. Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Vevő elállhat vásárlási szándékától.
11. A Vevő a vásárlási szerződéstől való elállást követően legkésőbb 14 napon belül köteles visszaküldeni a terméket az Eladó cég székhelyének címére, vagy személyesen átadni az Eladó székhelyén. A 14 napos határidő, akkor minősül betartottnak, ha a Termék a határidő utolsó napján igazolható módon az Eladó részére elküldésre került. A vevő köteles a Terméket az Eladónak hiánytalan állapotban az összes dokumentummal, sértetlenül, nem használt állapotban (kivéve az ÁSZF VI.cikk 2-es pontjában említetteket). A Vevőnek jogában áll az áru átvétele után ezt kicsomagolni, a visszaküldött terméket ellenőrizni, és kipróbálni hasonlóan, mint az üzleten, mégpedig azon terjedelemben, ami a termék tulajdonságainak megismerésére elegendő) és tisztán visszajuttatni. Az Eladó ezzel egyidejűen ismételten felhívja a Vevő figyelmét az ÁSZF VI.cikk 3.pontjára, azaz a Vevőt kártérítési felelősség terheli  a termék értékvesztéséért, mely olyan bánásmód következménye, mely a termék tulajdonságainak megismerését meghaladják.
12. A Termék átvételét követően beleértve az összes dokumentumot és nyomtatvánnyal a jogi elismerést követően, a Vevőnek  visszatérítésre kerül az általa kifizetett összeg a szerződéstől való elállás napjától számított 14 napon belül olyan módon, ahogy azt a Vevő a nyomtatványban feltüntette.  A vásárlási szerződéstől való elállás esetében az Eladó nem köteles visszatéríteni a pénzösszeget a Termék kézbesítése előtt, vagy ameddig a Vevő nem mutatja fel az Eladónak az Eladó címére való elküldésről szóló igazolást.
13.  A 45/2014. (II.26.) kormányrendelet alapján, ha a szerződés az Eladó üzlethelyiségén kívül, a távollévők között jön létre, és ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy megszűnik minden ezzel kapcsolatos kiegészítő szerződés, melytől a Vevő (fogyasztó) elállt. A Vevőtől/Fogyasztótól az Eladó nem követelhet semmi költségtérítést, mely a kiegészítő szerződést érinti, kivéve a következő költségek megtérítését:
- pótköltségek ( ill. Különbség a szállítási költség, melyet a Vevő választott és azon olcsóbb költség között, melyet az Eladó kínált fel.
- azon költségek, melyek az áru visszaadásával kapcsolatban keletkeztek, avagy azon az Eladó által felhatalmazott személynek keletkezett, aki átvette a Terméket.
- Szolgáltatás ára, mely a szerződés tárgyát képezte, és ha sor került a teljes szolgáltatás nyújtására (szolgáltatás ára kiegészítő szerződés alapján ezen ÁSZF III cikk 11. pont alapján, jellemzően, de nem kizárólagosan a termék összeszerelésével kapcsolatban felmerült költségek).
14. Ha a Vevő eláll a  szerződéstől, megszűnik az elejétől kezdve azzal minden kiegészítő szerződés is megszűnik, mely a vásárlási szerződéssel összefüggésben jött létre. (lásd pl.: összeszerelésre vonatkozó szolgáltatás) .
15. A Vevő nem állhat el azon szerződéstől, melynek tárgya:
a) Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, és melyre a szerződéstől való elállási határidő alatt kerül sor,
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, melyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy egyértelműen a Vevő személyére szabtak,
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
e) zárt csomagolású termék esetében, mely higiéniai vagy egészségvédelmi okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
f) olyan termék, mely a tulajdonságaira tekintve a szállítást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor
h) sürgős javítások és karbantartások esetében, melyeket a fogyasztó egyértelműen kért; nem érvényes azon termékek és szolgáltatásoknál, melyek tárgyát egyéb áru eladása képezi mint pótalkatrészt, mely a javítások, karbantartás elvégzésénél szükségeltetnek, ha az Eladó fogyasztónál való látogatásakor volt megkötve miközben ezen termékeket vagy szolgáltatásokat előre nem rendelte meg.
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével,
k) szállásszolgáltatás nem szállási célra, áruk szállítása, autókölcsönzés, vendéglátó-ipari szolgáltatások nyújtása vagy a szabadidős tevékenységgel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása, és melyek alapján az eladó vállalja, hogy ezeket a szolgáltatásokat a megállapodás szerinti időben vagy a meghatározott határidőn belül nyújtja.
l) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a szerződéstől való elállási jogát.
16. A vásárlási szerződéstől való elállás azon a napon lép hatályba, mikor az igazolható módon kézbesítésre kerül a másik félnek. Az elállás a vásárlási szerződést megkötésére visszamenőlegesen felbontja és az eredeti állapot helyre áll (mintha a szerződést a felek meg sem kötötték volna).
 
X. TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL, TERMÉKSZAVATOSSÁG, KELLÉKSZAVATOSSÁG

Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) mellékletében felsorolt Árukra kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama:
 
1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

Az Áru kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az Árut a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például:

- ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:

- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást (eladót) terhelik. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás vagy – ha a fogyasztó a javítószolgálatnál jelezte kijavítás iránti igényét – a javítószolgálat gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál (eladónál) érvényesítheti.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Ügyfél a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Ügyfél csökkentett áron vásárolta. Szolgáltató szavatossági felelőssége ilyen esetben csak az Ügyfél által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.

Szolgáltató az árunak a szavatossági vagy jótállási időn túl bekövetkezett meghibásodása esetén a hibát az Ügyfél megrendelése esetén az érvényes szerviz árlistája alapján javítja ki.

A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a MERKURY SHOP s.r.o. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint- az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a MERKURY SHOP s.r.o. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - a „Kellékszavatosság” pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

XI. Adatvédelmi nyilatkozat

1. Az Eladó adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében tör-ténő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR);
2011. évi CXII. törvény - az információs önrendelkezési jogról és az információ-szabadságról (Infotv.);
2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
1997. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről (Fgytv.);
2000. évi C. törvény – a számvitelről (Számv. tv.);
2003. évi C. törvény – az elektronikus hírközlésről (Eht.);
2005. évi CLXIV. törvény – a kereskedelemről (Kertv.);
2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételei-ről és egyes korlátairól (Grt.);
2012. évi II. törvény – a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről (Sztv.);
2012. évi CLIX. törvény – a postai szolgáltatásokról (Posta tv.);
2013. évi CCXXXVII. törvény – a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozások-ról (Hpt.);
2017. évi LIII. törvény – a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelő-zéséről és megakadályozásáról (Pmt.);
2017. évi XC. törvény – a büntetőeljárásról (Be.);
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet – a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól (Szav. r.).

2. A Vevő kijelenti, hogy a vásárláshoz személyes adatait önként adja meg a Megrendelés helyes kitöltése és az adásvétel lebonyolítása érdekében.
3. Az Eladó kijelenti, hogy a Vevő személyes adatait nem adja át harmadik fél részére, kivéve a Termék szállítását végző futárszolgálatot, és azon eseteket, amelyek az ÁSZF-ből erednek.
4. Az Eladó kijelenti, hogy a megadott személyes adatokat a 2016/679 / EU EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS RENDELETE (GDPR) valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény előírásainak megfelelően kezeli.  
5. A vevőnek jogában áll bármikor kérni az Eladótól a személyes adatainak a törlését, módosítását, helyesbítését.
6. A társaság részletes adatkezelési tájékoztatója külön került közzétételre, amely a Felhasználók/Vásárlók részére bármikor hozzáférhető, megismerhető.

XII. Fogyasztói viták megoldása, kezelése

1. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulnia lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a „a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről” szóló 387/2016 (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://kormanyhivatal.hu/
2.  A vevőnek – fogyasztónak jogában áll az Eladóhoz fordulni panasz beadvánnyal (e-mailen keresztül: [email protected]) abban az esetben, ha nem elégedett az Eladó által nyújtott panasz rendezésének módjával, vagy ha az Vevő – Fogyasztó megítélése szerint az Eladó vele szemben jogsértést követett el. Az Eladó a panaszra vonatkozóan 30 napon belül köteles válaszolni. 
3. A vevőnek – fogyasztónak továbbá jogában áll a jogvita rendezésére céljából  Internetes fogyasztói panaszát egy jóváhagyott vitarendezési testület elé terjeszteni az Európai Unió online vitarendezési weboldalán: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
4. Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
5. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
6. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is (a Békéltető Testületek elérhetősége megtalálható az alábbi weboldalon: https://bekeltetes.hu)

A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Határon keresztüli vita esetén a fogyasztónak joga van felvenni a kapcsolatot az Európai Fogyasztói Központtal: http://magyarefk.hu/index.html.

Eladó jogosult a követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
 
A pénz fizetésére irányuló, lejárt követelés közjegyzőnél kezdeményezhető fizetési meghagyásos eljárásban is érvényesíthető, 3.000.000,- Ft-ot meg nem haladó követelés érvényesítése bizonyos feltételek fennállása esetén csak fizetési meghagyás útján érvényesíthető (bővebben: a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L. törvény).

XIII. Szerzői jogok

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagot, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

XIV. Egyéb rendelkezések

A MERKURY MARKET Online Áruház - információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Az Ügyfél kötelessége számítógépe és az azon tárolt adatok védelmének érdekében szükséges intézkedések megtétele, a Weboldalra történő csatlakozás miatt esetlegesen bekövetkező károkért – különösen adatvesztésért, adatsérülésért – a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosítás az ÁSZF-nek a Weboldalon történő megjelenésével lép hatályba, a MERKURY MARKET Online Áruházban leadott megrendelésekre és a megrendelések visszaigazolásával létrejövő szerződésekre a megrendeléskor hatályos – és a megrendelés előtt külön elfogadott – ÁSZF rendelkezései irányadók. Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét arra, hogy a Weboldal használatával összefüggő adatkezelésről szóló tájékoztatást a külön dokumentumban foglalt Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza, mely szintén elérhető a Weboldalon.

Amennyiben az Ügyféllel kötött szerződés egyes rendelkezései, beleértve a jelen ÁSZF-t is, teljesen, vagy részben érvénytelenek, vagy érvénytelenné válnak, ez nem befolyásolja a többi rendelkezés érvényességét. A teljesen, vagy részben hatálytalan szabályozás helyére olyan szabályozás lép, amely annak gazdasági sikerét leginkább megközelíti.

XV. Záró rendelkezések

1. Magyarországon a jelen ÁSZF szerinti online kereskedelemre irányadó jogszabályok különösen:
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
A 45/2014.(II.26.) kormányrendelet,
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet.
2. Kijelentjük, hogy a webáruház nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
3. Ezen ÁSZF szerves részét képezik a reklamációs feltételek is.
4. Ezen ÁSZF a Vevő részére a vállalat székhelyén bármikor elérhetőek, valamint a következő internetes oldalon is: www.merkurymarket.hu.
5. A szerződésből, ideértve az ÁSZF-t is származó jogvitákra hatáskörtől függően a Komáromi Járásbíróság kizárólagosan illetékes.
6. A jelen ÁSZF beleértve szerves részei 2023. 09.25 napjától lépnek hatályba. 

Prešov, 2024.02.08